Integritetspolicy

Vilken information samlar vi in och varför?

Vi samlar främst in din information för att erbjuda dig varor på vår hemsida och för att kunna skicka dina beställningar hem till dig. Med detta följer att vi även måste spara vissa uppgifter om dina köp i ett antal år på grund av lagkrav. Utöver detta behandlar vi vissa av dina uppgifter för att marknadsföra varor som vi tror du är intresserad av.

Information som du lämnar till oss

  • När du handlar på mattshopen.se. Namn, adress, email och telefonnummer.
    Även personnummer om du handlar mot faktura.
  • När du genomför ett köp. Information om din betalning.
  • När du är i kontakt med oss. Kommunikation med kundtjänst och serviceärenden.
  • När du recenserar en produkt. Namn, ort, typ av spelare.

Information vi samlar om dig:

  • Aktivitet på mattshoppen.se (cookies)

Varför och hur länge vi behandlar din information

För att vi ska kunna leverera varor till dig, eller för att sedan följa upp ett kundservice ärende, så innebär det att vi behöver behandla ett antal uppgifter om dig. Här nedan beskriver vi de övergripande syftena, vilken grund vi behandlar uppgifterna och hur länge vi sparar informationen.

  • Bokföring av transaktioner (Rättslig skyldighet) – 7 år

Vilka vi delar din information med

Tjänsteleverantörer och andra

Vi på mattshoppen.se har till största del egen teknik för att kunna förmedla våra produkter till dig. Men i några få undantag behöver vi anlita utomstående parter (exempelvis betallösningar).

Transport och logistikföretag

När du har köpt en vara hos oss behöver vi sedan skicka den till dig. För detta syfte delar vi din adressinformation med några andra aktörer för att du ska kunna få hem varan i brevlådan.

Dina rättigheter

Eftersom vi behandlar din information så är det också viktigt att du känner till vilka rättigheter du har som kund. Här nedan hittar du information om vilka rättigheter du har och hur de förhåller sig till hur vi behandlar den

  • Rätt till registerutdrag. Du har rätt att begära en kopia av de personuppgifter vi har lagrade om dig.
  • Rätt till rättelse. Om vi har felaktig eller ej komplett information om dig så har du rätt att när som helst begära att vi korrigerar den.
  • Rätt till radering. Du har rätt att begära att vi raderar information om dig som vi behandlar med ditt samtycke, om du väljer att dra tillbaka ditt samtycke så har du också rätt att begära att den informationen raderas. Vi kommer däremot behålla vissa uppgifter under den tid som vi är rättsligt skyldiga för.
  • Rätt till dataportabilitet. Du har rätt att begära att vi skickar din data till en annan organisation, eller att få ut den själv i ett vanligt förekommande format (XML, JSON, CSV, HTML).
  • Rätt att invända mot behandling. När vi behandlar din information på grunden “legitimt intresse” så har du rätt invända mot behandlingen på grund av skäl som hänför sig till din specifika situation och som vi inte rimligen hade kunnat förutse. Om du invänder mot sådan behandling måste vi antingen påvisa tvingande berättigande skäl som väger tyngre än dem skäl du angett, eller upphöra med just den behandlingen av dina uppgifter.
  • Rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten. Om du inte är nöjd med hur vi behandlar din information så hoppas vi att du berättar detta för oss så att vi kan bli bättre på att förvalta ditt förtroende. Men du har oavsett alltid rätt att inge ett klagomål till Datainspektionen vilket du hittar mer information om här; https://www.datainspektionen.se/om-oss/arbetssatt/klagomal/

För att utöva dina rättigheter, sänd oss ett mejl till info@mattshopen.se

Kontaktuppgifter

Mattshopen Lars Bruhno AB, org.nr. ,556472-3715, är personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter. Har du frågor gällande vår hantering av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på info@mattshopen.se.

Cookiepolicy

När du besöker vår hemsida kan viss information om användandet att lagras genom cookies. Cookies är passiva textfiler som lagras i din webbläsare, mobil eller surfplatta. Mattshopen använder cookies för att underlätta din användning av hemsidan, tex visa rätt språk och valuta.

Köpvillkor

Om Mattshopen Lars Bruhno AB

  • Företaget har sitt säte i Skåne. Företagets postadress är Norretullsvägen 15, 291 32 Kristianstad.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@mattshopen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post info@mattshopen.se.

Leveransvillkor

  • Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. Beställningar som läggs senast klockan 12:00 skickas normalt samma dag. Vi erbjuder ingen ersättning för försenade leveranser.
  • Alla våra leveranser sker med Postnord. Skulle försening uppstå på grund av fraktföretaget tar vi inget ansvar för detta.
  • Om du upptäcker en skada på paketet ska du inte hämta ut det. Anmäl skadan till fraktbolaget. Om du inte upptäcker skadan förrän du öppnat paketet och skadan kan kopplas till fraktföretaget ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
  • Vi erbjuder fri frakt om beställningen överskrider ett totalpris om 899 SEK. Dock gäller ej fri frakt på köp av korg.
  • För ej uthämtade paket fakturerar vi dig 300 SEK. Tänk därför på att alltid hämta ut dina paket.
  • Vid köp av produkter som säljs som Pre-Sale skickas dessa discar det utsatta datum. Beställer du andra produkter i samma order skickas de även utsatt datum. Så vill du ha dessa discar tidigare, lägg en separat order.

Ångerrätt/Reklamation

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@mattshopen.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@mattshopen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga en bild på den defekta produkten om det är möjligt.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Betalningsalternativ

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Du betalar hos oss genom Klarna.

Inga produkter reserveras i varukorg eller i kassa. Det är endast när betalning är gjord som dessa reserveras.

– Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Produktinformation

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Du betalar hos oss genom Klarna.

Inga produkter reserveras i varukorg eller i kassa. Det är endast när betalning är gjord som dessa reserveras.

Sekretess, personuppgifter och marknadsföring

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL) och GDPR ( (General Data Protection Regulation). Den nya förordningen skärper kraven på oss som företag hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi har i samband med GDPR förtydligat och förnyat vår dataskyddspolicy. Läs mer om vårt dataskydd här. 

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer och i vissa fall även personnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller returer. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning, tex när faktura väljs som betalsätt. Läs mer om hur vi hanterar kunduppgifter.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Loading...